Високоповажну делегацію зустрічали в.о. директора ДП «БМТП» Олександр Трощенков, його заступники Олександр Клименков та Сергій Онуфрієнко і головний диспетчер підприємства Юрій Задорожний. Після загострення конфлікту в Азово-Чорноморському регіоні провідні європейські видання, а тепер і європейські політики особисто стежать за ситуацією в Керч-Єнікальському каналі та безпосередньо за українськими портами – Бердянськом та Маріуполем.
Керівник підприємства Олександр Трощенков повідомив, що затримки суден, які прямували до українських портів і, зокрема, до «БМТП» набули системного характеру наприкінці літа. Так, на вхід і вихід через канал судна очікували до 14 днів. Вже в грудні «BBC Lagos» з комплектуючими вітряків для Приморської ВЕС було затримано на 11 днів! За таких умов вантажовласники переорієнтували вантажопотоки до портів Чорного моря. Так Бердянський морський торговельний порт втратив традиційну номенклатуру – метал, а пізніше і глину. В результаті це позначилось на роботs підприємства. Річний план ДП «БМТП» виконано на 52 відсотки, а фінансові втрати приблизно 4 мільйони 100 тисяч доларів. Об’єктивні фактори зумовили необхідність переведення роботи підприємства на неповний робочий тиждень. Більше того, розглядався варіант скорочення 250 співробітників. Однак, адміністрація ухвалила рішення не вдаватись до радикальних заходів, поки не будуть вичерпані всі інші можливі варіанти з оптимізації витрат.
ДП «БМТП» один з основних наповнювачів обласного бюджету, є містоутворюючим підприємством Бердянська. Через блокаду Керч-Єнікальського каналу страждає не лише колектив державного порту, а й все місто та область.
Члени делегації зафіксували офіційну інформацію, яку озвучив Олександр Трощенков, після чого завітали на територію підприємства. Ознайомившись з інфраструктурою та механізацією підприємства, британці та народні депутати України, на буксирі Лейтенант Шмідт пройшли акваторією порту і оглянули виробничі потужності державного стивідора, більша частина з яких вимушено простоює, а деяка техніка й зовсім законсервована, через блокаду Керч-Єнікальського каналу.
Бердянські портовики розраховують на допомогу європейських партнерів у вирішенні кризи та стабілізації ситуації в Керч-Єнікальському каналі і подальшому відновленні стабільної роботи порту.